En kväll i storstaden


Foto - Resa, Resa - Asien

 
Efter våra dagar på Lankawi flög vi till Kuala Lumpur (Malaysias huvudstad) där vi skulle stanna en natt för att sen röra oss vidare. Vi kom fram vid fyratiden på eftermiddagen, efter en väldigt lång taxi-tur från flygplatsen med galet mycket trafik. När vi kom fram gick vi runt i området där vi bodde och senare hade vi planerat att bara ha en lugn kväll och kanske äta middag i China town, eftersom det låg i närheten. Vi skulle nämligen upp kl. 05:30 morgonen efter och åka till flygplatsen. Samtidigt kände vi att vi ville ta till vara på kvällen och se lite mer av staden, så istället tog vi en taxi till lyxiga Trades hotel, som vi hade blivit tipsade om, och där åt vi middag med en riktigt häftig utsikt över Petronas twin towers. 
 
Kvällen fortsatte med lite drinkar (kändes så lyxigt) och senare bestämde vi oss för att dra vidare till ett bar-område. Där gick vi runt och testade olika barer, träffade några kinesiska och malaysiska personer som vi hängde med och tillsist gick vi alla iväg till en klubb vi hade sökt upp. Till skillnad från andra platser vi varit på, var det knappt några turister i det området, så vi blev verkligen utstirrade kan jag säga. Mitt blonda hår stack definitivt ut i mängden... Dessutom hade vi inte planerat att gå ut, utan där gick jag runt osminkad i mina flip-flops och beach-outfit, medan andra klädde sig i klackar och fina klänningar (haha). Jag kände mig så himla snygg (not), men what ever... Brydde mig inte så mycket, eftersom jag visste att jag ändå aldrig skulle träffa de människorna igen. 
 
När klockan passarade tre, började vi känna att det kanske var dags att dra sig hemåt. Vi stannade ett litet tag till och kom tillbaka till hotellet vid fyra, då vi kunde sova i en timme innan vi skulle upp. Vi var rätt trötta när vi vaknade kan jag säga, men vi slängde på oss kläderna och hoppade in i taxin för att ta oss till flygplatsen och lämna Malaysia.